Eto'o penjarà les botes a l'Europa!

27 Desembre 2014
Eto'o al Nou Sardenya Eto'o al Nou Sardenya Àngel Garreta

L'Europa ha tancat el fitxatge més important de la seva història, un crac de renom mundial, el davanter camerunès Samuel Eto'o. El futbolista, fins ara a les files de l'Everton de la Premier League, jugarà el que resta de temporada i una més amb l'equip gracienc per després retirar-se i quedar-se a Barcelona, on vol convertir-se en tècnic.

Samuel Eto'o Fils (Nkon, Yaoundé, Camerun, 10 de març del 1981) és un dels noms propis del futbol mundial i un dels davanters centres més reconeguts de les darreres dècades. El 112 vegades internacional per Camerun (selecció on ha transformat 55 gols), és medalla d'or als Jocs Olímpics de Sidney 2000, campió del Mundial de Clubs, quatre vegades guanyador de la Champions i dues vegades campió de la Copa d'Àfrica de Nacions a nivell internacional. Quant a palmarès en campionats domèstics, Eto'o té 3 lligues de Primera Divisió, 2 Copes del Rei, 2 Supercopes espanyoles, 2 lligues italianes i 1 'Coppa' d'Itàlia.

Al llarg de la seva carrera ha militat al Kadji de Camerun, Leganés, Real Madrid, Espanyol, Mallorca, Barcelona, Inter, Anzhi, Chelsea i Everton. El davanter, molt valorat a Barcelona, té intenció de penjar les botes d'aquí un any i mig, el mes de juliol del 2016 (amb 35 anys) i matricular-se per obtenir el carnet d'entrenador. Mentre el futbolista jugui a l'Europa, el propi club li oferirà la possibilitat d'entrenar equips formatius de l'entitat de forma progressiva a la seva titulació per després donar de ben segur el salt a equips del futbol professional.

141228-etoo-2

El jugador va fer acte de presència ahir al Nou Sardenya per signar el seu contracte (foto superior) i saludar els nens que estan aquests dies gaudint del Campus de Nadal del CE Europa (foto inferior). El jugador va atendre en exclusiva els mitjans oficials del club i oferirà una roda de premsa pública de presentació el proper dimarts dia 30 a les 12 del matí a la Biblioteca Jaume Fuster (Plaça Lesseps). Eto'o, en declaracions exclusives per a ceeuropa.cat, afirma sentir-se "motivat malgrat ser un club petit" per donar "tot el que em queda de futbol per intentar fer pujar l'Europa a Segona B". El punta admet que "la meva decisió segurament no té precedents i pot causar molta sorpresa, però jo vaig fer-me home en un entorn humil i així vull acabar la meva carrera".

141228-etoo-1

Eto'ot confessa que ha triat l'Europa "perquè un molt bon amic em va parlar molt bé del club perquè hi té molta relació personal i, sincerament, no tenia preferències clares. Només sabia que volia aterrar de nou a Barcelona en una entitat modesta per començar una nova vida poc a poc i sense pressa". Quant a la seva incorporació, el tècnic escapulat Pedro Dólera admet que "quan m'ho va comentar la directiva no vaig donar crèdit. Quan l'operació va començar a agafar forma vaig pensar que l'haviem liat molt. És un gran orgull i també tota una responsabilitat entrenar un jugador de talla mundial que de ben segur serà un referent internacional pel nostre modest equip".