El CE Europa es declara antifeixista, antimasclista, antihomòfob, antiracista i antibullying

23 Setembre 2021 Redacció
Els primers equips duran un pedaç reivindicatiu a la samarreta Els primers equips duran un pedaç reivindicatiu a la samarreta CE Europa

L'entitat gracienca ha decidit fer front a valors contraris als que defensa el club des de la seva fundació l’any 1907.

“Diem no al racisme, al feixisme, al masclisme, l’homofòbia i el bullying”. Amb aquest lema, que apareixerà a les samarretes dels primers equips masculí i femení i que també hi serà a diferents tanques i suports a l’estadi Nou Sardenya i les plataformes online, el Club Esportiu Europa fa una passa endavant amb el seu compromís històric en la defensa de valors universals i es declara oficialment antifeixista, antiracista, antihomòfob, antimasclista i antibullying.

El club, a més, vol sotmetre a votació dels socis la modificació dels estatuts per incloure-ho als mateixos i posarà en marxa diverses iniciatives i accions per fer-ho tangible. Aquesta decisió s’ha pres tenint en compte les peticions i demandes de la base social i els valors del club. Des de l’Escola de Futbol i els equips federats masculins i femenins es fa una feina transversal on, més enllà de formar a futbolistes, es treballa per a què els infants i joves surtin convertits en millors persones.

En aquest context l’antifeixisme, antiracisme, antihomofòbia i antimasclisme juguen un paper clau. També es fa un treball en contra del bullying. L’Europa farà visible el seu posicionament amb un missatge a la màniga de la samarreta en tots els partits dels seus primers equips en lliga i, en el cas del primer equip masculí, també de l’eliminatòria de Copa del Rei que jugarà contra un rival de Primera o Segona Divisió al mes de desembre. “Per a nosaltres defensar aquests valors és una cosa natural. En un moment com l’actual, en què alguns donen espai a l’extrema dreta, és clau i també la nostra responsabilitat que alcem la veu per posicionar-nos sense complexes en contra d’aquests comportaments”, explica Víctor Martínez, president del CE Europa. “Més enllà que l’esport, per ell mateix, és política, també parlem de la defensa d’uns drets humans que són innegociables. Els que els qüestionen trobaran a l’Europa de cara”, detalla.

Aquests darrers anys el club ha aconseguit arrelar en la vida social de la Vila de Gràcia i el seu entorn proper, doblant en un sol estiu el seu número de socis respecte la temporada passada. En els propers dies, estarà disponible a la botiga virtual del club (botiga.ceeuropa.cat) el pedaç amb el logotip que lluiran els dos primers equips a la màniga.

210923 no 1