L'Escut

ELS EMBLEMES DE L'EUROPA

Emblema-Escut

L'ESCUT DEL CLUB

L'escut actual, modernitzat en les formes i les sigles al llarg del pas del temps, va aparèixer en la seva primitiva forma al 1915, substituint a un complex escut, en forma d'olla, que representava el club des de la seva fundació, al 1907. El llavors afamat pintor Jacint Olivé va ser l'autor de la seva peculiar forma, que es conserva -readaptada- en l'actualitat.

L'escut mostra dos dels objectes més característics del futbol, la pilota i la porteria. A la part superior (tot i vestir l'Europa amb escapulari des dels anys 20) s'ha mantingut al llarg de la història les tres ratlles blaves, símbol de la primera equipació de la història, a ratlles verticals.

Dona la casualitat que Olivé va ser, en els primers anys de fundació de l'entitat, jugador del CE Europa.

L'escut es pot descarregar a millor resolució al menú d'Imatge Corporativa

Emblema Logo

LOGOTIP DEL CENTENARI

El logotip del Centenari representa al CE Europa, de forma especial, en el seu any commemoratiu. Va ser estrenat i presentat de forma oficial el 31 de maig de 2007 amb validesa representativa (a part de valor històric de per vida) fins al 5 de juny de 2008, moment de la finalització del Centenari del club.

Àngel Garreta, Director de Comunicació del club i creador de la seva web oficial, és el dissenyador que va guanyar el concurs per davant de quatre propostes més que es van presentar, ja sigui des de dins del mateix club o provinents de persones i entitats externes.

El logotip representa les tres ratlles superiors de l'escut, en aquest cas en corva i flotant a l'aire, a part que simbolitza aquesta xifra -el tres- molt present a la història del club (3 temporades a Primera, 3 títols de Catalunya...). La forma general del logotip fa una "C" (de Club) i una "E" (d'Esportiu i Europa), arrodonit amb la xifra de 100 anys on els dos números zero fan la silueta de l'escut del club.