Comunicat oficial i carta oberta al Districte: Reivindiquem la gestió de l'Àliga

23 Juliol 2021

Comunicat oficial de la Junta Directiva

Davant la informació apareguda avui a l’Independent de Gràcia en relació a la possible adjudicació de la gestió del Camp de l’Àliga a la Penya Barcelonista Barcino, des del Club Esportiu Europa volem transmetre als socis i sòcies, jugadors i jugadores, famílies i simpatitzants les següents consideracions:

1. Des del Club Esportiu Europa vam presentar una proposta de gestió del camp de l’Àliga seguint en tot moment els paràmetres indicats en la normativa del concurs. El projecte de l’Europa incloïa la participació de fins a cinc entitats i col·lectius de la Vila i de la ciutat, per tal que fos un projecte impulsat des de l’entorn social del Club. En aquest sentit, no entenem que es prioritzi la proposta d’una entitat sense cap mena d’arrelament al Districte i que ja gestiona altres equipaments municipals a la ciutat.

2. Volem fer palès el nostre profund malestar amb la gestió de tot el procés per part del Districte de Gràcia. Durant aquest temps hi ha hagut informacions contradictòries, confuses i gens clares. Fa una setmana vam rebre una trucada del Districte informant-nos de la pèrdua del concurs, però al llarg d’aquesta setmana se’ns ha manifestat que el procés no estava tancat. Cap mena de transparència.

3. Tenim seriosos dubtes del procediment i criteris tècnics seguits a l’hora de puntuar les propostes de les diferents candidatures, amb arguments que van més enllà del que el propi plec especificava i que es podrien considerar subjectius, trencant, d’aquesta manera, amb el criteri d’objectivitat i imparcialitat que hauria de regir qualsevol concurs públic.

4. Malauradament, aquest tracte rebut per part del Districte de Gràcia i l’Ajuntament de Barcelona no és nou pel nostre Club:

En primer lloc, hi ha una absoluta manca d’interès institucional per a dur a terme les reformes estructurals que l’Estadi Nou Sardenya necessita. Com és sabut per tothom, des de fa anys arrosseguem una infinitat de problemes amb la gespa que a dia d’avui encara no s’han resolt i que s’uneixen a les deficiències en l’enllumenat. L’actual calendari de reformes, que no té en compte el dia a dia del club, fa córrer el risc d’haver de disputar el partit de Copa del Rei lluny de Gràcia o de deixar centenars de nens i nenes sense entrenar durant dies.

Per si no fos prou, de la mateixa manera que la resta de clubs històrics de la ciutat, hem de pagar uns impostos i taxes municipals abusius que condicionen la viabilitat del Club, tot i ser el Nou Sardenya una instal·lació de titularitat municipal. Aquest nul suport de l’Ajuntament de Barcelona als seus clubs de barri ens obliga a competir en inferioritat de condicions amb altres clubs catalans que, per contra, sí que tenen el lògic suport del seu ajuntament.

Per acabar, voldríem manifestar que des del Club Esportiu Europa restem a l’espera de la resolució oficial per iniciar les accions pertinents per assegurar-nos que el procés ha seguit tots els canals i procediments establerts per Llei, sense descartar prendre accions legals.

En el moment en què es publiqui oficialment aquesta informació, posarem en coneixement dels socis i sòcies tots els passos que seguirem per tal de defensar els drets, els interessos i l’honor de l’Europa i de tots els clubs i entitats de Gràcia que formaven part del projecte per gestionar el Camp de l’Àliga.

Sempre Endavant!
Visca l’Europa i visca Gràcia!