Varona: "Veig l'equip molt preparat i tenim la sort de tenir la millor afició de la categoria"

24 Octubre 2020 Àngel Garreta
Salt de Varona en l'amistós disputat a Granollers durant la pretemporada Salt de Varona en l'amistós disputat a Granollers durant la pretemporada Arxiu CE Europa (Àngel Garreta)

A poc més de 24 hores d'estrenar una nova i incerta temporada de lliga, parlem amb un home de la casa: Ignasi Varona.

Pel migcampista format a Gràcia la d'enguany serà la cinquena temporada a la primera plantilla gracienca, on va arribar procedent del Filial a mitja temporada de l'exercici 2016/2017. Repassem amb ell l'inici d'un nou campionat i les seves sensacions.

Ignasi, com has viscut la pretemporada?
Com tot el que ens espera aquest any, ha sigut una pretemporada atípica, amb partits amb públic i altres sense... també sense Copa Catalunya, ni Historics, ni Vila de Gràcia i amb algun partit que no s'ha pogut jugar a última hora. A més ha sigut una pretemporada més llarga que les altres i tots ja tenim moltes ganes de competir.

Com afronteu la visita d'un sempre complicat Vilafranca?
El primer partit l'afrontem amb moltes ganes i molta il·lusió. El Vilafranca és un gran equip que cada any ens posa les coses molt difícils i segur que estarà a dalt lluitant per tot, però tinc molta confiança en nosaltres i en el que podem fer aquesta temporada. Tot passa per començar bé la lliga. És una temporada més curta de l'habitual i, per tant, cada partit i cada punt és importantíssim i crec que l'equip està mentalitzat i preparat pel repte.

201024 varona S
Varona fa una passada en el primer amistós de l'estiu a camp del Sants

Creus que la Covid-19 respecta la lliga i respectarà la presència de públic?
Personalment vull creure que sí. És cert que, com ja hem vist a la primera jornada, s'aniran ajornant partits puntuals, però esperem que la competició es pugui seguir duent a terme. Respecte la presència de públic, també soc optimista i considero que, al tractar-se d'un espai obert, si la gent respecta les mesures com ho està fent, no hauria de suposar cap problema per ningú. L'essència del futbol és la seva gent i sense l'afició el futbol no és el mateix. A més, nosaltres tenim la sort de comptar amb la millor afició de la categoria i tenim ganes de viure aquesta temporada amb l'afició.

Has agafat el dorsal 10 aquesta temporada. Una declaració d'intencions?
Bé, és el número que sempre he dut al club des que jugava a l'Aleví A i és un dorsal amb el que em sento còmode. També a nivell personal vull donar una passa endavant: estic amb moltes ganes i molta il·lusió davant aquesta nova temporada i tinc ganes de ser un jugador important dins l'equip i tenir la continuitat que no he pogut tenir altres anys. Els darrers cursos no m'han respectat gaire les lesions i estic fent tot el possible per a que aquest any ho facin. Crec que aquest any pot ser un any molt bo per tots i estic convençut que ho serà a nivell individual per mi també.

Com veus les noves incorporacions? Ja adaptades al sistema?
Realment estic molt content amb les noves incorporacions. Crec que el club ha encertat molt en els reforços i crec que aportaran un plus a l'equip. A més a més, són persones de 10 i que segur sumaran tant dins com fora del camp. També el fet de ser una pretemporada tant llarga crec que ha ajudat a les noves incorporacions a agafar els mecanismes i la manera de jugar de l'equip. Veig l'equip molt preparat per guanyar aquest diumenge!