Comunicat de la Junta Directiva

05 Maig 2015 Redacció
Comunicat de la JD Comunicat de la JD CE Europa

La Junta Directiva del Club Esportiu Europa fa extensiu al socis i sòcies de l'entitat un comunicat oficial en relació a diferents aspectes que afecten l'entorn i la gestió de l'entitat arran de les afirmacions aparegudes i publicades recentment al voltant de diversos temes de debat.

En els darrers mesos la Junta Directiva del club (en endavant JD) ha estat objecte d’afirmacions, imputacions i/o acusacions públiques per part d’alguns de socis. Fins ara, la JD no ha donat resposta a aquests reiterats fets pel seu sentit de la responsabilitat, però puntualitzarà, mitjançant aquest comunicat, diferents aspectes de l’entitat per primera i darrera vegada.

El club gaudeix, actualment, d’estabilitat econòmica i esportiva com feia molt temps que no tenia lloc a l’Europa. En la darrera assemblea ordinària del dia 30 de desembre del 2014, les propostes de la JD van ser aprovades per la majoria dels presents. Per tant, el respecte a les normes de joc haurien de ser transversals per a tothom.

Considerem que, en aquests moments de la temporada, obrir determinats debats és transmetre i generar unes preocupacions a tota la família europeista que no estan fonamentades. Només la discrepància constructiva i fonamentada és, així sí, una oportunitat de construcció per a tothom i, conseqüentment, pel club. D’aquesta manera, la JD vol realitzar comentaris i puntualitzacions pels següents temes:

Acta de la darrera Assemblea General Ordinària
Realitzada la pertinent consulta a la FCF (Federació Catalana de Futbol) sobre els aspectes que regulen els aprovats Estatuts del CE Europa, el procediment realitzat és del tot correcte. L’esborrany de l’acta de la citada Assemblea ha estat sotmès a informació pública durant un temps i serà sotmès a aprovació en la propera Assemblea General Ordinària. Abans d’aquesta, s’obrirà un termini per presentar al·legacions a l’esborrany per tal de ser incorporades, o no, en funció de la decisió dels assistents.

La Fundació Privada Esportiva Europa
La Fundació no participa en cap decisió que afecti la gestió directa del club en l’àmbit del material esportiu, equipament, etc. En tot moment les decisions d’aquests aspectes les pren la JD una vegada escoltat l’equip de gestió del club, integrat per professionals de gran vàlua, íntegres i implicats en el repte de millorar el funcionament del club. La Fundació, en aspectes significatius del club, no té cap responsabilitat o poder de decisió. Són els òrgans col·legiats propis del club els que, recollits en els actuals Estatuts, tenen la funció de la presa de decisions en tots els àmbits de gestió i, per suposat, en els temes transcendentals de la vida del club que tinguin afectació present o futura. Qualsevol altra interpretació no s’ajusta a la realitat i només genera confusió i preocupació. La Fundació està organitzant grans reptes socials de futur que properament seran presentats.

Posada en marxa de les comissions que marquen els actuals estatuts
Tal com alguns socis ja saben, aquestes comissions estan en procés. Es faran públiques en el seu moment i s’establirà, en cada cas, el procediment que determinen els Estatuts actuals recentment aprovats. La JD està intentant implicar al màxim de socis i sòcies en aquest procés, seguint una temporització racional i esperant el màxim de participació.

Eleccions anticipades
La prerrogativa de convocar eleccions anticipades li correspon al President del CE Europa, tret d’altres possibilitats o procediments que recullen els actuals Estatuts de l’Europa. Fins al moment, la seva intenció és complir amb el mandat pel qual ha estat triat fins a finals de l’any 2016.

Número de membres de la JD
Fins al moment s’ha incorporat com a vocal un nou soci a fi i objecte de reforçar i diversificar les tasques de la JD. En tot cas, manifestem que el club està perfectament liderat per la JD amb l’acompanyament i suport dels professionals que treballen al club.

En la societat actual, del coneixement i la informació, la quantitat no és necessàriament indicador de qualitat. Per gestionar cal tenir bons professionals, ben formats i capaços de treballar en equip, implicats amb la institució i subjectes a avaluació permanent. D’aquesta manera es recull la informació significativa de cara a la presa de decisions orientades a la millora. Aquest model és el que està implementant actualment el club. A la JD li correspon el paper de liderar i prendre decisions. En un futur, no obstant, no es descarta la incorporació d’alguns altres membres.

Així doncs, respectant la llibertat d’expressió i actuació de tots els socis i sòcies, com no pot ser d’altra manera, la JD considera que no hi ha fonamentats motius per generar un clima social de convivència no positiu i, per tant, no afavoridor de la normalitat que és necessària en aquests moments de la temporada.

La JD vol demanar màxima implicació i complicitat a tots els socis i sòcies del Club Esportiu Europa en aquesta etapa il·lusionant que estem vivint.

Visca l’Europa!
Junta Directiva del Club Esportiu Europa