Mor l'exjugador Benet Joanet

23 Març 2020 Redacció
Ens ha deixat un porter de gran record Ens ha deixat un porter de gran record CE Europa

L'europeisme es troba de dol per la defunció de l'exjugador Benet Joanet, qui va defensar la porteria gracienca 3 temporades en dues etapes.

Joanet va militar amb el club gracienc les temporades 1955/1956, 1956/1957 i la 1964/1965. Benet Joanet Jiménez (Esplugues de Llobregat, 15 de desembre de 1935) va ser un porter àgil, ràpid i amb gran reflexes. Va jugar part de la seva carrera a Primera i Segona Divisió.

Després de debutar amb el RCD Espanyol, va arribar a l'Europa com a cedit, gràcies a l’acord de col·laboració que es va signar aquella temporada amb el club de Sarrià. En edat de juvenil va guanyar un Campionat del món de 1954 defensant la porteria de la selecció espanyola. Va defebsar l’escapulada dues temporades (del 1955 al 1957) i va seguir la seva carrera al Zaragoza, Espanyol, Terrassa i Deportivo de la Coruña. Abans d’acabar al Deportivo, la temporada 1964/1965 va tornar a l’Europa amb l’equip a Segona Divisió com a cedit del RCD Espanyol.

En total va jugar 108 partits de lliga i 1 de copa d'Espanya. Un cop va penjar les botes cal destacar la llarga carrera de Joanet a les banquetes com a entrenador a Fabril, Hércules, Castellón, Antequerano, Cádiz, Mallorca, Tenerife, Espanyol, Salamanca i Las Palmas. Va aconseguir l’acens a Primera Divisió amb Cádiz, Castellón i Tenerife.

200323 joanet 1

200323 joanet 2

A dalt, dues imatges de Joanet en la seva etapa escapulada