Cano entra al club dels 300

07 Octubre 2018 Redacció
Cano, història en actiu Cano, història en actiu Àngel Garreta

L'Europa-Llagostera passarà a la història com el partit 300 d'Àlex Cano amb la samarreta de l'Europa en lliga i play-off d'ascens.

Poc podien imaginar Àlex Cano i els aficionats escapulats, aquell ja llunyà 30 d’agost de 2009 en què el defensa sortia a l’onze inicial davant l’Amposta al Nou Sardenya a la primera jornada d’aquella lliga, que l’ara capità assoliria uns registres que el convertirien en un dels grans mites europeistes de tots els temps.

Ja són 10 temporades, amb l’actual, en què el carismàtic central defensa la samarreta del club de la Vila de Gràcia amb uns números estratosfèrics, arribant avui a la xifra de 300 partits entre lliga i play-off d’ascens (315 partits totals de caràcter oficial comptant la Copa Catalunya). De 359 partits possibles només no ha participat en 59, la qual cosa vol dir que ha disputat el 83,52% d’encontres. Ha jugat 288 vegades de sortida i 12 des de la banqueta. Ha completat els 90 minuts en 273 partits. Ha marcat 39 gols, essent el 15è jugador amb més gols marcats i el primer defensa en aquesta classificació, si bé cal considerar que l'exjugador Diego Pérez va repartir els seus 46 gols actuant en 2 posicions (davanter centre i defensa central).

Cano suma 25.803 minuts jugats. Ha vist 60 targetes grogues i ha patit 8 expulsions (6 per doble groga). L’Europa ha guanyat amb la seva participació 127 partits, n’ha empatat 91 i n’ha perdut 82. És el quart jugador amb més partits de tots els temps, a punt d’atrapar al gran Pep Rovira que en té 309. En poques jornades, Cano ocuparà la tercera casella del podi.

Hi ha moltes situacions curioses i gairebé irrepetibles en la seva trajectòria. És difícil trobar una nissaga familiar que coincideixi durant vàries temporades a la mateixa categoria. Doncs bé, els seus germans Carlos i Jordi ja en fa unes quantes que es ‘barallen’ amb ell. I no tant sols això. En l’Europa-Prat de la passada temporada els 3 germans Cano van aconseguir foradar la porteria rival en un mateix partit. Un fet insòlit!.

Per sobre les estadístiques, l’Àlex transmet altres sensacions: lideratge i proximitat al soci. És un dels nostres. La seva inseparable ‘parella de ball’, Alberto, suma ja a les esquenes 242 partits. A l’eix de la defensa tenim dos autèntic mites en actiu.