L'Hospitalet, primer rival a la Copa Catalunya

El sorteig celebrat aquest migdia a la seu de la Federació Catalana de Futbol ha unit a riberencs i escapulats en duel de la primera eliminatòria.

La temporada 2018/2019 de l'Europa s'estrenarà amb la Copa Catalunya. Aquesta tindra lloc el cap de setmana del 28 i 29 de juliol -data per concretar- i a domicili, a l'Estadi de Futbol de L'Hospitalet. Amistosos a banda, aquest serà el primer encontre de caràcter oficial del nou curs futbolístic.

Els precedents

Tres vegades s'han vist anteriorment les cares l'Europa i L'Hospitalet al llarg de la història moderna de la Copa Catalunya (totes també en primera ronda) i en totes tres n'ha sortit triomfant el conjunt gracienc. El darrer precedent, el 25 de maig del 2008 al Nou Sardenya amb triomf escapulat per 3-1. En aquell partit van marcar Xavi, Fernando i Benja. El 2-0 de Fernando va suposar el gol 100 de l'Europa en aquesta competició.

Els anteriors duels van ser Europa 4 - L'Hospitalet 3 en primera ronda disputada el 3 de juny del 2006 i Europa 2 - L'Hospitalet 0 en un triangular també de primera ronda el 7 d'agost del 1999 on l'Europa va superar el conjunt riberenc i el Vilanova per passar a la següent eliminatòria.

En breu, quan els dos clubs acordin data i hora de disputa del partit, s'informarà puntualment als mitjans del club i les xarxes socials del dia finalment confirmat.

Quadre definit

En cas de passar ronda, la següent eliminatòria agruparia l'Europa amb el vencedor del partit Santboià-Vilafranca el cap de setmana del 4 i 5 d'agost i, si aquesta ronda també fos superada, el cap de setmana de l'11 i 12 d'agost el rival sortiria d'un d'aquests quatre clubs: Prat, Ascó, Gavà o Lleida Esportiu. Si l'Europa avança rondes a la competició i es veu les cares amb algun equip de Primera Catalana, el duel es jugaria automàticament a domicili. Si li toca un Segona B, es jugaria automàticament al Nou Sardenya i en cas de rivalitzar amb equips de la seva mateixa categoria, l'ordre de camp es decidiria per sorteig.

Duels de la primera eliminatòria i quadre de competició

Amb els equips que entren dins la primera eliminatòria se sap el quadre fins la tercera ronda de competició (mitjans d'agost). Llavors entraran en sorteig els equips de Segona Divisió fins al final d'aquesta temporada (Reus, Nàstic i Barcelona B) i es realitzarà un nou sorteig de les fases finals amb els equips supervivents de les tres primeres rondes. Així ha quedat el quadre de la primera eliminatòria sortejada aquest matí i el seu camí amb els diferents creuaments:

180702 copa 1