Dol per la mort d'Enric Vidal, home clau en la memòria de l'Europa

28 Novembre 2018 Àngel Garreta
Dia trist per l'europeisme Dia trist per l'europeisme Arxiu CE Europa (Àngel Garreta)

L'europeisme ha perdut aquest vespre el soci número 17 de l'entitat, Enric Vidal, a qui el club deu la informació de mitja història.

Enric Vidal i Mullor (09/10/1936) ha mort a l'edat de 82 anys. La seva figura és clau per entendre el patrimoni estadístic i documental de l'Europa dels nostres temps. Vidal es va fer soci de l'Europa la temporada 1950/51 coincidint amb el retorn del club gracienc a Tercera Divisió. El seu pare ja era europeista i havia vist les grans llegendes dels anys 20, com Manuel Cros, amb els seus propis ulls.

Aquesta passió per la història europeista va dur a Enric Vidal a acumular dades del club, alineacions, butlletins, dates de partits, resultats i molt altre material que va resultar clau per completar la informació que tenia a les seves mans l'historiador i exdirectiu del club Ramon Vergés, autor del llibre del Centenari 'Història d'un Històric'. Sense l'aportació de Vidal, els capítols corresponents a la primera meitat del segle XX haurien resultat incomplets. El 18 d'octubre del 2009 va rebre l'insígnia d'or a la fidelitat per 50 anys consecutius de carnet.

Per posar un exemple recent del valor de la seva documentació, l'actual i famosa ratxa de gols consecutius en jornades de lliga hauria estat impossible de trobar -i situar Soto al costat de Cros i Castillo- sense les dades referencials acumulades per Enric Vidal. El seu llegat europeista recau, però, en unes mans excel·lents, les del seu fill Xavier Vidal, historiador europeista que col·labora amb els mitjans oficials del club (web i periòdic L'Escapvlat) de forma periòdica.

L'europeisme perd avui un dels principals impulsors de la seva memòria, una memòria que perviurà per sempre gràcies a la seva aportació al club que duia al cor i del que es va preocupar fins als seus darrers dies. Des d'aquestes línies el club vol acompanyar en el sentiment als seus familiars i amics.

La vetlla tindrà lloc a la sala 2 del tanatori de Les Corts aquest dijous a les 18:15 hores. La cerimònia se celebrarà el divendres dia 30 a les 16:15 hores.

181128 vidal 1
Vidal el dia que va rebre la insignia a la fidelitat al club